VÅR MODELL FÖR EN RIKTIGT BRA ÅKERIFÖRSÄKRING.
Lånade ett, för åkerivärlden, välkänt manér i form av utvikningsmodeller. Modellerna är handplockade Dina-Åkeriförsäkringsrådgivare runt om i landet och för att PR-snurran skulle ta fart ställde vi en välkänd flickfotograf bakom kameran.
Kampanjen gick huvudsakligen som mittuppslag i diverse åkeritidningar och som DR kalendrar.
Foto: Bingo Rimér.
Problemet:
Lastbilsförsäkringar är dyra och det är svårt att få folk att byta.
Lösningen:
En kampanj som riktar sig stenhårt till målgruppen, i deras egna fackpress och med DR.
Något som ingen skall kunna missa, och som ska ge varumärket en bra skjuts framåt.
Effekt: 283% över det “ouppnårliga” försäljningsmålet!
Priser: 2:a plats i 100-Wattaren & brons i Guldnyckeln!
“Kortare karens och ingen bonusförlust vid skada, det är några av fördelarna med
Dina Försäkringars åkeriförsäkring.
Men det är Christer Henningsson och hans kollegor som gör den unik.”
HUND & KATT FÖRSÄKRINGEN
Kampanjen gick som annonser i fack- och lokalpress, sökord, dr och på det lokala försäkringskontoren, samt i gaymagasinet QX Magazine…
Resultatet? Silver i Guldlådan!
” Nosa, gräva och tugga är det roligaste som finns, i alla fall om man är hund.
Men just för att hundar är hundar, och för att katter är katter, kan de råka ut för allt mellan himmel och jord.
Som ofta medför ett [obekvämt*] obesök hos veterinären.”
* Bara i QX Magazine