”Hur kan det vara så dyrt?”

Ibland, väldigt sällan, får man höra kommentarer i stil med ”hur kan det vara så dyrt” med reklam?
Det kräver dessvärre ett ganska utförligt svar, där man går in på hur en kreativ process ser ut, utformat i ett Excel-ark…
Detta får mina kunder sällan, eftersom jag oftast jobbar för att tighta till processen kring det väsentliga. Idag är dock en sådan dag, där man kan belysa ett stycke i Excel-bladet som stavas kvalitétssäkring. Eller typ så, även fast det ordet blir rödmarkerat nu när jag skriver det…

Den här kampanjen hade varit GRYM, om syftet hade varit lite extra PR, hos dryga art directors och reklamare. Men tror att Persbrandt:s prislapp hade varit på tok för hög för att få med honom på detta tåget, och idén, idémakarna, hela mediabyrån, samt förbipasserande receptionist/städare/kaffeleverantör hade dött en plågsam död efter visade panåer i samma mötesrum där de hade visats för Persbrant him self.

Jag har skrattat sedan lördags natt. Och KAN inte sluta!!!!

Hatten av!

persbrandt

gustafboman